جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گمانه‌زنی درباره محوطه باستانی کشف شده در اراضی پتروشیمی



گمانه‌زنی درباره محوطه باستانی کشف شده در اراضی پتروشیمی

ساری- معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: گمانه ها حاکی از آن است که محوطه تاریخی کشف شده در محل اجرای پروژه پتروشیمی مربوط به دوره تاریخی – اسلامی باشد.

مهدی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار عکس‌هایی از محوطه تاریخی در مراتع حسین آباد بهشهر و محل اجرای پتروشیمی مازندران گفت: فعالیت‌های عمرانی و برداشت سطح خاک توسط گریدر سبب کشف این آثار و محوطه شده است.

وی با اظهار اینکه هنوز از محل پیداشدن و کشف آثار و محوطه بازدید نکردم، گفت: قرار است فردا پنجشنبه از این محوطه بازدید کنیم.

وی با عنوان اینکه یکسری از آثار تاریخی و باستانی در سطح و بخشی دیگر نیز در زیر سطح وجود دارد، گفت: این مسئله امری طبیعی بوده و در سطح دنیا نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که با انجام فعالیت‌های عمرانی آثار و یا محوطه تاریخی کشف می‌شود.

عابدینی با اظهار اینکه هنوز هیچ اطلاعی از سوی پتروشیمی مازندران درباره این محوطه و آثار به ما داده نشده است، گفت: آنچه که در تصاویر منتشرشده در فضای مجازی دیدیم احتمال می‌رود که آثار و یا محوطه تاریخی مربوط به دوره تاریخی – اسلامی باشد.

به گزارش مهر، ساخت پتروشیمی مازندران در مراتع حسین آباد بهشهر دی ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با سفر دولت به مازندران کلنگ زنی شد و تاکنون حاشیه‌های زیادی از جمله مسائل زیست محیطی درپی داشته است.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.