بدهی۵۵۰میلیارد تومانی سازمان حمایت کشاورزی به پتروشیمی ارومیه



بدهی۵۵۰میلیارد تومانی سازمان حمایت کشاورزی به پتروشیمی ارومیه

ارومیه – مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از طلب پنج هزار میلیارد ریالی این شرکت خبر داد و گفت: سازمان خدمات حمایت کشاورزی مهمترین بدهکار این شرکت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اسماعیلی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌ها به پتروشیمی از رسانه‌ها خواست به پتروشیمی برای دریافت مطالباتش کمک کنند و افزود: انتظار می‌رود این سازمان با پرداخت این میزان طلب در روند تولید و توسعه شرکت پتروشیمی ارومیه سهیم باشد.

وی ادامه داد: سازمان خدمات حمایتی کشاورزی وزارت جهاد بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان بدهکار است و شرکت به لحاظ وظیفه ذاتی و مسئولیت اقتصادی و اجتماعی و حمایت از بخش کشاورزی تولید می‌کند و خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه تاکید کرد: شرکت به دنبال احداث و ایجاد واحد بزرگ و کوچک در حوزه پتروشیمی است و خواستار کامل شدن زنجیره تأمین و تولید و نیز افزایش به ٢٠٠ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت از کشاورزان مشتری بالفعل و بالقوه پتروشیمی ارومیه است، اظهار کرد: با وجود ادامه روند قرارداد کاری و با وجود طلبکاری از آنان اما با این حال سولفات پتاسیم درخواستی آنان را تولید و تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه درصدد ارتقای سطح سرمایه‌گذاری پتروشیمی ارومیه هستیم، ادامه داد: در حال توسعه و رشد این شرکت به سطح بالاتر هستیم و در مسیر ارتقا این مجموعه هستیم.

اسماعیلی با بیان تأثیرات مخرب در تأخیر پرداخت بدهی‌ها گفت: عدم پرداخت به موقع بدهی‌ها موجب ایجاد مشکلات و پسرفت توسعه می‌شود اما پایان کار پتروشیمی نیست بلکه یک مانعی بزرگ در مسیر توسعه است.

وی در خصوص انتشار خبر اعلام ورشکستگی پتروشیمی ارومیه اضافه کرد: ماهیانه حدود یک هزار میلیارد ریال برای خوراک خاک پتاس هزینه می‌کنیم که در صورت عدم تأمین آن با کاهش تولید روبرو می‌شویم.

اسماعیلی با بیان ارزش تولید سولفات آمونیوم یادآور شد: این محصول پتروشیمی ارومیه در نوع خود بهترین محصول تولیدی در کشور است که همین امر نیاز به توسعه آن را ضروری کرده است.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.