سرمایه‌گذاران صوری نباید مانع توسعه اردبیل شوند



سرمایه‌گذاران صوری نباید مانع توسعه اردبیل شوند

اردبیل- مدیرکل بازرسی استان اردبیل گفت: با سرمایه‌گذاران صوری و افرادی که مانع مسیر توسعه استان هستند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضان‌پور عصر یکشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اردبیل اظهار کرد: از سال ۸۵ که کلنگ احداث پتروشیمی اردبیل در محور اردبیل به خلخال به زمین زده شده، هنوز اقدامی برای احداث این پروژه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: این پروژه بر اساس آخرین اظهار نظر مسئولان اجرایی به دلیل عدم تمایل سرمایه‌گذار به اجرای طرح مورد نظر بلاتکلیف به حال خود رها شده که در این باب انتظار می‌رود مشکلات و موانع برطرف شود.

بازرس کل استان اردبیل گفت: اگر سرمایه‌گذار تمایلی به احداث این طرح عظیم اقتصادی نداشته باشد باید سرمایه‌گذار جدید جایگزین او شده و این پروژه را هر چه سریع‌تر به سرانجام برساند.

رمضان‌پور افزود: اجازه نخواهیم داد در استان اردبیل عده‌ای سرمایه‌گذارنما با ایجاد فضای صوری و استفاده از منابع و امکانات استان در مسیر توسعه اختلال ایجاد کرده یا مانع اهداف مؤثر در این بخش باشند.

وی، بر ضرورت حمایت مجموعه قضائی استان را از سرمایه‌گذاران واقعی و کننده کار تاکید کرد و یادآور شد: ما از فضای سالم اقتصادی و رقابت‌های مفید و مؤثر در این حوزه حمایت می‌کنیم و به هیچ وجه مانعی در مسیر توسعه و پیشرفت استان نمی‌بینیم.

رمضان‌پور، با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی این پروژه در سریع‌ترین زمان اضافه کرد: در سالی که مزین به «مهار تورم و رشد تولید» است، ضروری است تا موانع پیش رو با سعه صدر برطرف و از سرمایه‌گذاران واقعی که تجربه موفق در اجرای پروژه‌های بزرگ را دارند، حمایت‌های لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با انجام تعهدات از سوی مسئولان، مدیران استانی و سرمایه‌گذار پروژه در مدت زمان تعیین شده، پروژه پتروشیمی اردبیل که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در این حوزه باشد، تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش مهر، طرح پتروشیمی اردبیل در ۱۷ کیلومتری محور اردبیل – خلخال در سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار کلنگ‌زنی و پس از مدتی به حال خود رها شد و اکنون پس از گذشت ۱۷ سال به دلیل بی‌تعهدی مدیران وقت و عدم تمایل سرمایه‌گذار به ادامه کار، بلاتکلیف مانده است.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.