صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در خوزستان تقویت شود



صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در خوزستان تقویت شود

اهواز- استاندار خوزستان بر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در استان تاکید کرد و گفت: در توسعه صنایع پایین دست شرکت‌های پتروشیمی در خوزستان بسیار ضعیف کار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب صبح پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی حوزه بهداشت و سلامت خوزستان بیان کرد: محصولات پتروشیمی‌ها به صورت خام به کشورهای دیگر فروخته می‌شود که سود آوری چندانی برای استان و کشور ندارد؛ البته می‌توان این فرآورده‌ها را درون استان به محصول تبدیل و در کنار ایجاد درآمد بیشتر شرایط را برای اشتغالزایی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها باید تقویت شود افزود: به جای توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید به دنبال گسترش صنایع پایین دست این صنعت بود و هر وقت از صنایع پایین دست این صنعت اشباع شدیم می‌توان شرکت پتروشیمی جدید تأسیس کرد.

استاندار خوزستان در ادامه این نشست بر تأسیس شهرک سلامت در اهواز تاکید کرد و گفت: شهرستان اهواز به یک شهرک سلامت نیاز دارد و دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری در کنار سرمایه گذاران برای تأسیس این شهرک همکاری کنند.

وی با اشاره به خلأ کارخانه‌ی دارو سازی در استان افزود: خوزستان به واسطه داشتن گیاهان دارویی متنوع می‌تواند یکی از مناطق مهم کشور در تولید داروهای گیاهی باشد، برای رسیدن به این مهم نیاز به ورود سرمایه گذار و حمایت دستگاه‌هایی همچون بانک است.

استاندار خوزستان ایجاد خوشه صنعتی در رسته گیاهان دارویی را در استان یک ضرورت دانست و گفت: خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور است.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.