عملکرد ضعیف پتروشیمی خارگ در اشتغال زایی برای بومیان جزیره



عملکرد ضعیف پتروشیمی خارگ در اشتغال زایی برای بومیان جزیره

بوشهر- بخشدار ویژه خارگ گفت: پتروشیمی خارگ در اشتغال زایی بومیان خارگ عملکرد ضعیفی در ۱۷ ماه گذشته داشته است.

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود صنایع، شرکت‌های نفتی و مجتمع پتروشیمی باز هم مشکل اشتغال جوانان جزیره خارگ به قوت خود باقی است.

وی افزود: با وجود صنایع رو به رشد در خارگ، وجود معضل اشتغال غیرقابل قبول و ظلم بزرگی در حق جوانان این دیار است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: ۱۶۳ ظرفیت شغلی در ۱۷ ماه گذشته ایجاد شده است، که شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیشترین سهم مشارکت در این زمینه را داشته است. خوشبختانه رویکرد مدیران جدید آن نیز تلاش جهت ایجاد ظرفیت‌های جدید به منظور اشتغال بومیان خارگ است.

دشتی زاده خاطرنشان کرد: مدیران منطقه شرکت نفت فلات قاره نیز در راستای سیاست‌های دولت در بخش ویژه خارگ گام برداشته‌اند و ظرفیت‌های جدید را به بومیان خارگ اختصاص می‌دهند.

وی گفت: شرکت پتروشیمی خارگ همچنان در بخش اشتغال همگام با سیاست گذاری در بخش نیست و بی توجهی به این مقوله می‌بایستی در تفکر مدیران آن اصلاح شود، پذیرفتنی نیست تا زمانی که بیکاری در این جزیره وجود داشته باشد.

دشتی‌زاده ادامه داد: پتروشیمی خارگ به جای تأمین نیروی انسانی خود با حمایت‌های مالی برای بورسیه افراد از بیرون از جزیره، تخصص‌های مورد نیاز خود را اطلاع رسانی عمومی کند، تا جوانان دانشجوی خارگی در همان رشته‌های مورد نیاز به تحصیلات خود ادامه دهند و از نفراتی که بالاترین معدل را دارند مراحل جذب آنها فراهم شود.

بخشدار ویژه خارگ تاکید کرد: مدیران پتروشیمی خارگ ایجاد ظرفیت‌های جدید را در دستور کار خود قرار دهند و به تعهدات خود در حوزه پیرامونی پایبند باشند.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.