فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی



فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل زنجیره ارزش در حوزه‌های دانش‌فنی، طراحی، ساخت، پیش‌راه‌اندازی و بهره‌برداری فراهم شده است.

به گزارش کیانا انرژی به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه میرزایی امروز دوشنبه (۲۹ خردادماه) در نشستی با حضور علیرضا ضیغمی، مشاور وزیر نفت و مدیران عامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، هلدینگ پتروفرهنگ و هلدینگ انرژی سپهر، تلاش برای کاهش خام‌فروشی را راهبردی مهم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی دانست و اظهار کرد: تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر گام بردارند.

وی افزود: هلدینگ‌های پتروشیمی در تعامل و همکاری با یکدیگر مسیر توسعه متوازن را هموار کنند، به‌ویژه در برخی محصولات مانند متانول که به همگرایی بیشتر میان هلدینگ‌ها و شرکت‌های تولیدکننده در زمینه تکمیل زنجیره ارزش این محصول نیازمندیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: در زمینه تکمیل زنجیره ارزش زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های دانش فنی، طراحی، ساخت، پیش‌راه‌اندازی و بهره‌برداری فراهم شده است.

شاه میرزایی در ادامه به ظرفیت‌های موجود شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این شرکت با تکیه بر پژوهشگران و متخصصان خود می‌تواند بسیاری از نیازهای صنایع پتروشیمیایی کشور را در بخش‌های مختلف تأمین کند.

وی تصریح کرد: هلدینگ‌ها با تصمیم‌گیری‌های دقیق و تأمین سرمایه مورد نیاز می‌توانند بسیاری از نیازهای صنایع پایین‌دستی را تأمین کنند و به این منظور ظرفیت‌های مطلوبی نیز در مناطق مختلف کشور، به‌ویژه هاب‌های پتروشیمی وجود دارد که به بهترین شکل می‌توان از این زیرساخت‌ها بهره برد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی در صورت تولید محصولات نهایی و تنوع‌بخشی در سبد تولید خود می‌توانند ارزش افزوده بیشتری را تحقق بخشند.

شاه میرزایی افزود: هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید فعالیت‌های توسعه‌ای خود را با در نظر گرفتن قوانین و دستورعمل‌های موجود و با هماهنگی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام دهند.

در این دیدار که اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حضور داشتند، حمیدرضا نجف‌پور، مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، علیرضا بابازاده، مدیرعامل هلدینگ‌های پتروفرهنگ و علی یاری، مدیرعامل شرکت انرژی سپهر مشکلات و چالش‌های خود را در ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای مطرح کردند.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.