نگاه ویژه دولت برتقویت صنایع تکمیلی با هدف رونق تولید



نگاه ویژه دولت برتقویت صنایع تکمیلی با هدف رونق تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی است.

به گزارش کیانا انرژی به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در آستانه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، ضمن تأکید بر ایجاد ارزش افزوده و رونق کسب‌وکار از طریق توسعه صنایع تکمیلی یادآور شد: رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی است که به‌منظور تحقق آن، دولت نگاه ویژه‌ای به تقویت، رفع موانع و مقررات‌زدایی این بخش از صنعت پتروشیمی در کشور دارد.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش با جلوگیری از خام‌فروشی محصولات پتروشیمی از طریق توسعه صنعت پایین‌دستی، از اهم برنامه‌های دولت سیزدهم است.

معاون وزیر نفت، مهم‌ترین بخش از راهبردهای دولت در صنعت پتروشیمی را تکمیل و توسعه زنجیره ارزش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌ها عنوان کرد و افزود: سیاست اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه تولید، حداکثر استفاده از ظرفیت نصب‌شده با بهره‌گیری از دانش و ساخت داخل است.

شاهمیرزایی یکی از خاستگاه‌های توسعه زنجیره ارزش در حوزه صنایع پایین‌دستی را نمایشگاه ایران‌پلاست خواند و اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در طول ۱۶ دوره قبل، بستر توسعه صنعت پایین‌دست پتروشیمی بوده است؛ رویدادی که بدون تردید جایگاه ممتازی در صنعت پتروشیمی منطقه داشته و نگاه بازار منطقه و جهان به صنعت پتروشیمی ایران را متحول کرده است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.