۱۵۰ میلیارد دلارفرصت سرمایه‌گذاری درصنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود



۱۵۰ میلیارد دلارفرصت سرمایه‌گذاری درصنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود ۱۵۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای ۱۰ سال آینده در حال فراهم شدن است.

به گزارش کیانا انرژی به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریورماه) در آئین امضای تفاهم‌نامه تأمین دانش‌فنی و اجرای طرح پتروالفین فن‌آوران با کنسرسیوم چینی اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه با شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو آغاز توسعه همکاری‌های آتی صنعت پتروشیمی ایران با شرکت‌های چینی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای ۱۰ سال آینده در حال فراهم شدن است، افزود: کشورهای همسایه و همسو می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش‌فنی با ایران همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تاریخچه دیرینه همکاری‌های ایران و چین اشاره کرد و گفت: دولت و شرکت‌های چینی را بابت اینکه تحت تأثیر کشورهای یکجانبه‌گرای بین‌المللی قرار نگرفتند، تحسین می‌کنم.

شاهمیرزایی ادامه داد: شرکت‌های چینی می‌توانند در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران در هاب‌های ماهشهر، عسلویه، جاسک و مکران همکاری‌های مثمرثمری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی بومی‌سازی تمام دانش‌های فنی، کاتالیست‌ها و تجهیزات این صنعت است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه امروز نیز همسو با این سیاست با هدف سرعت‌بخشی به توسعه صنعت و تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تأمین دانش فنی و اجرای طرح پتروالفین فن‌آوران امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریورماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی میان نوید شهیدی‌نیا، سرپرست پتروالفین فن‌آوران و کنسرسیوم چینی امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با کنسرسیوم چینی به‌صورت EPC+F برای طرح پتروالفین فن‌آوران که شامل چهار واحد بزرگ متانول، الفین، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، منعقد شد.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.