۲۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای صنایع پتروشیمی اختصاص یافت



۲۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای صنایع پتروشیمی اختصاص یافت

گرگان- سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اختصاص سالانه ۲۰میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای استفاده در صنایع پتروشیمی گلستان خبر داد.

به گزارش کیانا انرژی، ابوالفضل رحیمی از اختصاص سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای استفاده در صنایع پتروشیمی گلستان خبر داد و اظهار کرد: امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع یک موفقیت برای مدیریت استان و محیط زیست است.

وی افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که به دلیل کمبود آب در استان بود این قرارداد گام مؤثری در مسیر کاهش این دغدغه است.

رحیمی اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه فی ما بین شرکت آب و فاضلاب استان با صنایع پتروشیمی گلستان پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گرگان طبق استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست به صنایع پتروشیمی گلستان تحویل می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تأمین آب شرب در کشور و همچنین استان گلستان وجود دارد و ضرورت مدیریت مصرف، وزارت نیرو تصمیم گرفته است از محل پساب حاصل از فاضلاب، بخشی از نیاز آب صنایع را برطرف کند.

این مقام مسئول گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تأمین پایدار آب شرب برای مردم است و از این پس برای تأمین پایدار آب شرب باید پساب جایگزین بخشی از تخصیص آب با کیفیت به صنایع شود.

رحیمی با تاکید بر آنکه این فرآیند یک فرصت اقتصادی پایدار برای سرمایه‌گذاران است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ما با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصادی خوب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فراهم کنیم، همچنین از این طریق شرایط سالم بهداشتی در راستای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست مهیا شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: طبق تفاهم نامه فی ما بین شرکت آب و فاضلاب و پتروشیمی گلستان این قرارداد به مدت ۳۰ سال ثبت و مورد امضا طرفین قرار گرفت.



منبع : مهر نیوز

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.