آشنایی با برج های خنک کننده هیبریدی(بخش دوم)

کولینگ تاور هیبریدی هیبریکول

برج خنک کننده هیبریدی

در دنیای امروز خنک کننده ها نقش بسیار زیادی در بهره و ری دارند برج خنک کننده هیبریدی ترکیب مناسب از برج خنک کننده خشک و برج خنک کننده مرطوب در یک دستگاه می باشد. معمولا در قسمت فوقانی قسمت خشک و در قسمت زیرین قسمت مرطوب قرار گرفته است. استفاده از برج خنک کننده هیبریدی تبخیر و اتلاف آب را کاهش می دهد و با کاهش مصرف برق آسیب کمتری به محیط زیست وارد می نماید. این نوع برج های خنک کننده به جهت طراحی دارای ارتفاع بلندی بوده و دارای سیستم لوله کشی دقیق می باشند. در ادامه مطلب به بررسی ساختار ، صنایع که آن را مورد استفاده قرار می دهند و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت

 

خصوصیات  برج خنک کننده هیبریدی

در انواع برج های خنک کننده هیبریدی پروانه در قسمت فوقانی قرار گرفته است و هوا در ارتفاع بلند برج به جریان می اندازد. در قسمت خشک مسیری از کویل قرار گرفته است که آب سیستم ابتدا در آن به جریان درآمده همزمان هوا از روی کویل ها عبور کرده و دمای آب را تا نزدیکی دمای خشک کاهش می دهد. سپس همین آب در قسمت پایین اسپری شده و با مکانیزم تبخیر به نزدیک دمای مرطوب می رسد و از قسمت حوضچه برج خنک کننده به سیستم پمپ می شود.

انواع برج های خنک کننده هیبریدی ترکیبی مناسب از خنک کننده تر و خشک را است که تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد و ملزومات زیست محیطی را دارا ست.

این برج ها کاهش تبخیر آب و در نتیجه کاهش خروج بخار را به دنبال دارند که مخصوصا در آب و هوای مرطوب سرد و در زمستان از یخ زدن و آلودگی محیطی جلوگیری می شود. حذف بخار به خصوص در مناطق شهری، مناطق صنعتی و نزدیک به جاده هایی با قابلیت انجماد بسیار سودمند است. انواع برج های خنک کننده هیبریدی مصرف آب را کاهش می دهند و میزان خنک کاری مورد نیاز مشتری را فراهم می کند.

اجزاء برج خنک کننده هیبریدی

پوسته بیرونی (مواد: FRP، فولاد، فولاد ضد زنگ، بتن)
 
ساختار اصلی
حوض آب
 
فن استک
حوضچه خنک کننده
قطره گیر -مبدل های خنک کننده خشک
ماژول های مخلوط
فن با درایو
سیستم توزیع آب از جمله اسپری های نازل

نوعی دیگر از انواع برج های خنک کننده هیبریدی وجود دارد که علاوه بر وجود فن و ایجاد جریان مکانیکی ، سازه برج خنک کننده به صورتی است که جریان هوا را به صورت طبیعی به جریان در می آورد. ابن نوع برج خنک کننده به نام انواع برج های خنک کننده هیبریدی جریان مرکب هیبریدی شناخته می شود.

 

انواع برج های خنک کننده هیبریدی

انواع برج های خنک کننده هیبریدی با اصول خنک کننده مرطوب کار می کند، در حالی که آن را با ماژول خنک کننده خشک تکمیل می کند. هدف از این ماژول کاهش دمای آب خنک کننده با استفاده از هوای اطراف قبل از ورود آب به بخش مرطوب است. هوای داغ قسمت خنک کننده خشک با هوای مرطوب اشباع شده از بخش مرطوب مخلوط شده است، که نتیجه آن حذف بخار در قسمت خروجی میباشد.

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.