جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با تاریخچه کولرهای هوایی(بخش دوم)

ویلس کریر اولین مخترع کولرها در جهان

کولر آبی مدرن کی به وجود آمدند

تا دهه‌ی 1930، کولرهای تبخیری از ماهیت ساده‌ای برخوردار بودند و اصول مبتنی بر تبخیر آب برای سرمایش هوا را دنبال می‌نمودند. این اصول ابتدایی از تبخیر آب برای سرمایش هوا در تکنولوژی کولرهای تبخیری مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

دوران مدرن:

در دهه‌ی 1930، توسعه تکنولوژی و علم تداوم یافت و بهبود کولرهای تبخیری به یک مرحله جدید و مدرن رسید. در این دوران، مهندسان به ایده‌های جدیدی برای بهبود کولرهای تبخیری پرداختند. این بهبودات شامل استفاده از پمپ‌ها برای توزیع آب بر روی پدهای خنک‌کننده و تغییرات در طراحی کولرها بود. این تغییرات از بهره‌وری بیشتر و عملنمود بهتر در کولرهای تبخیری منجر شد.

سیستم های تهویه مطبوع مدرن

با پیشرفت علم شیمی در قرن ۱۹ ظهور نمود و برای اولین بار در سال ۱۹۰۲ ویلیس کریر مخترع آمریکایی کولر گازی را در مقیاس بزرگ تولید و عرضه نمود. با ورود کولرهای گازی در سال ۱۹۲۰ به منازل مسکونی حجم زیادی از مهاجرت به خط خورشید آمریکا شروع شد.

ویلیس کریر

در سال ۱۹۰۲ به استخدام شرکت بوفالو در نیویورک در آمد و در انجا به دنبال راه حلی برای خنک نمودن دستگاه های چاپ بود که منجر به اختراع دستگاه کولر گازی شد. اولین دستگاه کولر گازی در ۱۷ جولای ۱۹۰۲ شروع به کار نمود. دستگاه کریر بیشتر به کنترل رطوبت تا کنترل دما می پرداخت. کریر ب جای گردش هوا در دور کویل گرم این گردش را در دور کویل سرد که پر از آب سرد بود انجام داد که باعث خنک شدن هوای خروجی می شد و در نتیجه این کار باعث کنترل رطوبت اتاق می شد. کنترل رطوبت و دمای اتاق باعث حفظ هم ترازی جوهر و کاغذ می شود در نتیجه کیفیت چاپ بسیار بالاتر می شود.

تکنولوژی ایجاد شده توسط کریر چه اتفاقی را رقم زد

این تکنولوژی باعث افزایش بهره وری محل های کار شد و این دلیلی شد که او شرکت تهویه مطبوع کریر را در آمریکا افتتاح کند و از اینجا بود که استفاده از کولر گازی در منازل و اتومبیل افزایش یافت به طوری که در سال ۱۹۵۰ استفاده از کولرگازی در منازل افزایش چشمگیری داشت.وقتی در سال ۱۹۳۳ اولین خانه شخصی در چاپل هیل کارولینای جنوبی مجهز به کولر گازی شد هیچ کس فکرش را نمی نمود که روزی کولر های گازی عضوی جدا نشدنی از خانه باشند.

اولین کولرهای استفاده شده در مکان های عمومی در جهان

در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس در سال 1904 سازمان دهندگان از خنک کننده مکانیکی برای خنک سازی ساختمان دولتی میسوری استفاده نمودند . این سیستم 35000 فوت مکعب هوا را در هر دقیقه برای خنک نمودن سالن های 1000 صندلی و اتاق های دیگر در ساختمان ایالات میسوری استفاده می نمود و برای اولین بار عموم مردم آمریکا در معرض مفهوم خنک کننده راحتی قرار گرفتند .

در دهه 1920 زمانی که آمریکایی ها به سینما می رفتند تا ستاره هالیودی را در صفحه نقره ای تماشا کنند این موفقیت بزرگ در تکنولوژی خنک کننده اتفاق افتاد و اساسا سیستم های گرمایشی از همان کانال کشی که برای سیستم های سرمایشی که هوای سرد را از طریق دریچه ها پخش می نمود در فصل های سرد و مواقعی که دمای هوا پایین بود گرما پخش می نمود . در سال 1922 شرکت اولین سیستم خنک کننده طراحی شده برایی تئاتر متروپولیتن در لوس آنجلس را نصب نمود که برای کنترل دما و رطوبت در سرتاسر ساختمان نصب شد .

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی کیانا انرژی آماده پاسخگویی به شما می باشد. لطفا پیام خود را بنویسید و بر روی دکمه ارسال کلیلک کنید.
👋 پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ.